torsdag 8 april 2010

Fan vad jag längtar till att få

cykla till Bergsbyn och köpa mjukglass
ligga på stranden tillsammans med tjejerna
känna dofen av cigarettrök
grillat kött och pommes serverat till middag
bära fina sommarklänningar och snygga skor
samlas hela släkten hemma hos mormor och morfar
solblekt hår
ta långa bilturer sena sommarkvällar
känna doften av nytt, grönt gräs
springa många rundor på vitberget
se glada grannar duka i ordning för främmande
simma ut till flotten i Finnträsk
dricka en iskall cider en ljummen sommarkväll
lyssna på bra sommarmusik
träffa människor man inte träffat på evigheter
se resultat från all solning
höra alla barn som är ute på gatan och leker
känna lukten från en gatusopare (vad heter det egentligen?)
äta en surströmmingsmacka, och bli så där galet mätt efteråt
åka på en bilsemester genom Sverige
svettas ihjäl
små, och nästan osynliga, fräknar på näsan
köpa biljetter till stadsfesten
åka båt tillsammans med Freud och Jesper
myggbett (ska jag ångra mig nu?)
känna mig fri
åka till Harrbäckssand
ta fina kort
festa tillsammans med världens bästa människor
vakna upp bakis dagen efteråt (ska jag ångra mig igen?)
gå långa skogsrundor med Carlos
äta vattenmelon ute på altan
spela kubb
äta skitgod pasta på Lanternan
höra alla fåglar
såndär jävulsk fotsvett av mina gladiatorsandaler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar